De 16 ani, Agenția de știri Basilica împărtășește „Binele de știut”

Într-o lume dominată de informație, Patriarhul Daniel a considerat esențială prezența Bisericii Ortodoxe în mass-media românească. Astfel, la doar o lună după întronizare, pe 27 octombrie 2007, a fondat Centrul de Presă Basilica, care cuprinde Radio Trinitas, Trinitas TV, publicațiile Lumina, Agenția de știri Basilica și Biroul de presă și relații publice.

Imaginează-ți un site de știri fără războaie, epidemii, crime sau scandaluri. Intră pe Basilica.ro pentru a citi despre eforturile oamenilor de bine în combaterea foamei și a fricii, despre solidaritatea în fața bolii, despre viața după moarte și despre pacea mântuitoare.

Lansarea oficială a site-ului și începutul activității au avut loc pe 16 iunie 2008. Cea mai nouă componentă a Centrului de Presă Basilica este, până în prezent, singura agenție de știri a unei Biserici Ortodoxe autocefale.

Agenția a pornit cu rolul clar „de a prezenta, sub forma știrilor și a documentarelor de presă, instituțiile, activitățile și atitudinile Bisericii Ortodoxe Române, precum și ale altor Biserici, în diferite probleme actuale”.

Inițial, Basilica a funcționat ca agregator de știri din toate Eparhiile Patriarhiei Române, preluând direct informațiile, cu puține intervenții asupra formei și conținutului. Au urmat restructurări majore în 2010, 2012 și 2016.

Odată cu migrarea masivă a presei scrise în mediul digital, relevanța, calitatea și aspectul știrilor de pe Basilica.ro au crescut semnificativ. Astfel, Basilica.ro a devenit cel mai important site de știri religioase din România, fiind citat atât de presa națională, cât și de publicații internaționale.

Aproximativ 15% dintre articole sunt disponibile și în limba engleză.

Biserica în social-media

Începând cu anul 2016 și actualizarea site-ului a avut loc o regândire a identității vizuale. Tot atunci, motto-ul inițial „Vestea bună împărtășită tuturor” a fost sintetizat în „Binele de știut”.

Pe rețelele sociale, Agenția de știri Basilica și-a asumat, pe lângă funcția de informare, și una de catehizare, de educație religioasă, dedicată în special tinerilor. S-a pus accent mai mare pe fotografie, pe crearea de infografice cu învățături ortodoxe, meme-uri cu diverse citate.

Fotografie ortodoxă

Asemenea marilor agenții de știri, fotoreporterii Basilica.ro aduc în atenție în fiecare zi de luni „Săptămâna în imagini”.

Proiectul inițiat în iulie 2018 prezintă cele mai interesante fotografii din lumea ortodoxă.

De la implementare și până în prezent, seria „Săptămâna în imagini” a trecut pragul de 300 de articole.

Basilica.ro a avut de-a lungul timpului mai multe inițiative legate de fotografia ortodoxă, dintre care merită amintite Concursul „Viața Bisericii în timp de pandemie” și Expoziția „Părinții și bunicii noștri”.

Foto credit: Basilica.ro / Mircea Florescu

https://basilica.ro/de-16-ani-agentia-de-stiri-basilica-impartaseste-binele-de-stiut/

https://basilica.ro/16-ani-de-basilica-ro-tinerii-ne-spun-ca-ii-ajutam-sa-vada-mai-clar-binele-de-stiut/

https://basilica.ro/agentia-de-stiri-basilica-implineste-16-ani-care-au-fost-cele-mai-citite-articole-in-ultimii-cinci-ani/