Și harul și Legea în chip vădit te pun înainte cinstit mijlocitor pe tine, care Legea pecetluieşti și harul începi, cel ce esti mai iubit de Cuvântul, decât toţi proorocii.
În data de 7 ianuarie Biserica noastră prăznuiește Soborul Sfântului Ioan Botezătorul și Înaintemergătorul Domnului. Rolul său unic și sfințenia vieții sale fac ca pomenirea sa să fie o continuare firească a praznicului Bobotezei. Sfântul Ioan Botezătorul a fost puntea care a unit două lumi, fiind numit și „pecetea celor două Testamente”, așa cum se afirmă în Acatistul său. El întruchipează frământarea și durerea unei lumi vechi, care se apropia de sfârșit, fiind ultimul ei mare reprezentant. În același timp, Ioan a anunțat – prin cuvinte aspre, dar pline de adevăr – venirea unei lumi noi, renăscute în Hristos. După ce și-a împlinit misiunea, glasul celui ce strigă în pustie a tăcut, iar mai târziu a fost stins prin moartea sa martirică. Întreaga sa viață a fost o mucenicie trăită în duh, iar mărturia și mărturisirea sa rămân înveșmântate de mărirea nepieritoare a sfințeniei.
În această zi, Preasfințitul Părinte Episcop Emilian Crișanul, a fost alături de credincioșii prezenți la Paraclisul Parohiei Arad-Centru sau „bisericuța de pe Eminescu” după cum este cunoscută de către cei care o frecventează și nu numai. Alături de ierarh au slujit: Pr. Teodor Pavel, Consilier Patrimoniu, Pr. Marinel Năsui, Pr. Lucian Mureșan, Pr. Ștefan Dorin, Arhid. Gheorghe Lehaci, Consilier Economic, Arhid. Cristian Petruț și Diac. Adelin Rusu.
În cuvântul de învățătură ierarhul a vorbit celor prezenți despre cele trei calități ale Sfântului Ioan: prooroc, botezător și înaintemergător. El este cel care face legătura între Legea Veche și Legea Nouă. Totodată Preasfinția Sa a tâlcuit credincioșilor mai multe texte biblice în care este prezentată viața și activitatea sa, cele mai importante fiind: Luca 1, 5-25 și Ioan 1, 6-37. Ierarhul a arătat că mesajul predicii Sfântului Ioan Botezătorul era, în același timp, o profeție și o poruncă, prin care oamenii erau chemați să se apropie de taina lui Dumnezeu. Botezul pe care îl săvârșea era o chemare la schimbarea vieții, având o dublă semnificație: era profetic, pentru că prefigura Botezul lui Iisus, și personal, deoarece invita fiecare persoană să-și transforme modul de viață.
În final, ierarhul a adresat tuturor urări de bine, în special celor care poartă numele Sfântului Ioan Botezătorul, invitând pe toți cei prezenți la urmarea verticalității vieții ,,celui mai mare om născut din femeie” (Matei 11, 11).
Prof. Alexandru Obrad