Ziua internațională a telefonului copilului (International Child Helpline Day) este serbată anual în data de 17 mai.
Stabilită în anul 2003 de alianța internațională Child Helpline Interhational (CHI), ziua sărbătorește activitatea liniilor telefonice care oferă ajutor copiilor din întreaga lume.
Totodată, în această zi sunt apreciate și eforturile celor care asigură funcționalitatea tuturor liniilor de asistență pentru copii. În fiecare an, milioane de copii apelează liniile de asistenţă din reţeaua Child Helpline International.
CHD se ocupă de coordonarea informațiilor, punctele de vedere, cunoștințele și datele folosind tehnologia, pentru a se asigura că tinerii și copiii care au probleme sunt ascultați și asistați.
Child Helpline International are 159 de organizații membre din 135 de țări și teritorii din întreaga lume. În fiecare an, pe liniile de comunicare oferite de CHD sunt înregistrate aproximativ 13 milioane de apeluri individuale.
În România, numărul de asistență pentru copii este 116 111 și a fost introdus la 1 octombrie 2008 de Asociația Telefonul Copiilor, înfiinţată în 2006.
Potrivit statisticilor oferite de Asociația Telefonul Copilului, 42,6% dintre copiii români care au exprimat probleme psiho-emoționale, în 2023, au vârste cuprinse între 13-15 ani.
116 111 oferă consiliere specializată, îndrumă copiii către servicii de asistență socială relevante pentru situații în caz de urgență și îi protejează pe aceștia de orice încercare de încălcare a drepturilor lor și a oricărei forme de abuz.
https://basilica.ro/17-mai-ziua-internationala-a-telefonului-copilului-2/